Veelgestelde vragen

Wat kost een auto huren op vakantie? Er zijn zoveel vragen over het huren van een auto op vakantie.
Op deze pagina vind je antwoorden op frequente vragen, waardoor je snel en eenvoudig informatie kunt vinden en begrijpen.
Staat uw vraag of antwoord hier niet tussen, neem dan via hier contact met ons op.

Algemene informatie

Bij All-in Autohuur willen we graag in contact blijven en al uw vragen beantwoorden. U kunt ons op verschillende manieren bereiken:

  • WhatsApp: Voor snelle communicatie kunt u ons een WhatsApp-bericht sturen naar +31 6 16080224.
  • E-mail: Als u de voorkeur geeft aan e-mail, stuur ons dan een bericht op support@allinautohuur.nl.

U mag het voertuig niet ophalen bij de verhuurder zonder uw rijbewijs bij u te hebben. Indien u ontdekt dat u uw rijbewijs bent vergeten vóór aanvang van de huur, kunt u ons een bericht sturen en zullen wij u assisteren bij het wijzigen van de hoofdbestuurder, indien mogelijk.

Indien u in staat bent om uw rijbewijs de volgende dag te verkrijgen, kunnen wij u helpen met het aanpassen van uw ophaaldatum en -tijd, indien dit mogelijk is.

Hoewel wij ons inspannen om bij te dragen, kunnen wij niet garanderen dat last-minute wijzigingen haalbaar zijn. Zorg er altijd voor dat u alle benodigde documenten bij u heeft voordat u van huis vertrekt.

De minimumleeftijd voor het huren van een auto varieert afhankelijk van het land waar u wilt huren. In sommige landen is dit bijvoorbeeld 18 jaar, terwijl het in andere landen 19 jaar of zelfs ouder kan zijn. De meest accurate manier om het antwoord op deze vraag te verkrijgen, is door de leeftijd in te voeren tijdens de aanvraag van de auto. Hoewel elk autoverhuurbedrijf zijn eigen beleid hanteert, is de kans groot dat er extra kosten van toepassing zijn als u jonger bent dan 25 jaar. Wij zullen alles duidelijk voor u vermelden, zodat u niet voor onverwachte extra toeslagen komt te staan.

In de meeste gevallen moet uw rijbewijs minstens één jaar geldig zijn bij aanvang van de huurperiode. Het is echter belangrijk op te merken dat sommige verhuurders aanvullende eisen stellen aan de vereiste rijervaring. Tijdens het boekingsproces zullen wij dit duidelijk aan u vermelden.

Bij het ophalen van een huurauto moet u meestal de volgende documenten overleggen:

  • Een geldig rijbewijs: U dient een geldig rijbewijs uit uw land te bezitten;
  • Een creditcard: U dient een fysieke creditcard op naam van de hoofdbestuurder te hebben die gebruikt wordt voor de borg en eventuele extra kosten tijdens de huurperiode;
  • Uw paspoort of identiteitskaart;
  • Uw voucher: U moet een afgedrukte of elektronische kopie van uw huurvoucher hebben, met daarop de details van uw huur, zoals de ophaal- en inleverdata en locatie, het type voertuig en hoeveel u moet betalen;
  • Aanvullende documenten: Afhankelijk van de leverancier heeft u aanvullende documenten nodig, zoals uw boardingpass of een adresverklaring.

Wij zullen tijdens het boekingsproces duidelijk aangeven wat u mee moet nemen.

In de meeste gevallen heeft u de originele documenten nodig en geen kopieën. 

De huurvoorwaarden bevatten essentiële informatie die u dient te kennen voorafgaand aan uw boeking. Zorg ervoor dat u ze leest, aangezien deze per verhuurder kunnen verschillen. 

Een voucher is een door ons verstrekt document dat uw boeking bevestigt en waarborgt. U dient dit te tonen bij het ophalen van het voertuig. Op de voucher vindt u belangrijke details, zoals de contactgegevens van de autoverhuurder, de huurvoorwaarden, instructies voor het ophalen van het voertuig, het voertuigtype en het bedrag dat u bij het ophalen dient te betalen. Ook de all-in service staat op de voucher. 

Wij sturen uw voucher per e-mail zodra uw boeking is bevestigd. Verifieer de details op de voucher, zoals ophaal- en inlevertijden, om te garanderen dat deze overeenkomen met de afspraken die tijdens het boekingsproces zijn gemaakt.

Bij het boeken van een huurauto reserveert u een specifieke autoklasse (bijvoorbeeld economy, compact, SUV, enz.), niet het exacte model. Wij kunnen verzekeren dat de auto hetzelfde brandstoftype heeft, geschikt is voor hetzelfde aantal passagiers en ongeveer dezelfde hoeveelheid bagage kan vervoeren. Voor meer informatie lees de pagina type auto's.

Veel van onze verhuurders beschikken over uitgebreide wagenparken die voortdurend veranderen, waardoor zij niet kunnen garanderen dat een specifiek automodel beschikbaar zal zijn.

Wij hebben een standaard brandstofbeleid van vol tot vol. De auto zal een volle tank brandstof hebben wanneer u hem ophaalt, en u moet hem terugbrengen met een volle tank om extra brandstofkosten te vermijden. Soms komt het voor dat u een auto krijgt met een niet volle tank. In dat geval dient u dat bij het ophalen meteen door te geven, zodat u de auto ook met diezelfde hoeveelheid brandstof weer kan inleveren.

Ook hanteren wij een standaard kilometerbeleid van onbeperkt aantal kilometers.

Hou rekening dat soms de onbeperkte kilometers niet tellen door grensoverschrijdingen. Wij zullen dit duidelijk aan u vermelden. 

Iedere verhuurder heeft andere openingstijden. Bij het zoeken naar een huurauto kiest u de tijden waarop u de auto wilt ophalen en inleveren. Wij tonen u vervolgens alleen verhuurders die op die tijden open zijn of buiten de openingstijden service bieden, waarbij de getoonde prijzen eventuele extra kosten inclusief zijn.

Indien u de auto buiten de normale openingstijden van de locatie inlevert, kan het zijn dat u wordt gevraagd de sleutels in een afgiftebox achter te laten. Hiervoor worden doorgaans geen extra kosten in rekening gebracht. De verhuurder informeert u hierover bij het ophalen van het voertuig.

Sommige andere autoverhuurders bieden buiten kantooruren service aan, wat betekent dat zij u toestaan een auto op te halen na hun reguliere openingstijden tegen een extra vergoeding.

Prijzen voor huurauto's variëren op basis van plek, periode, beschikbaarheid en type auto. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende en gratis offerte.

Het all-in pakket

Aan de verhuurbalie kunnen verschillende verzekeringen aan u worden aangeboden. Vaak wordt u van het kastje naar de muur gestuurd en worden bijvoorbeeld banden en ruiten niet gedekt door deze polissen. Door al deze kleine lettertjes hebben wij voor u dit all-in pakket opgesteld, waardoor u helemaal GEEN VERZEKERINGEN hoeft af te sluiten bij de verhuurbalie.

Voor meer informatie over het all-in pakket bekijk de pagina: Wat is een all-in huurauto?

U zult moeten betalen voor schade aan of verlies van het voertuig tot het bedrag van het eigen risico als uw huur een vrijwaring van schade en diefstalbescherming omvat. Bij All-in Autohuur is dit allemaal gedekt binnen het all-in pakket. U betaalt de het eigen risico en borg als voorschot en deze zullen wij voor u vergoeden. U bent dus volledig gedekt! 

Voor meer informatie over het all-in pakket bekijk de pagina: Wat is een all-in huurauto?

Ons all-in pakket dekt het volgende:

  • Eigen risico/extra kosten voor schade;
  • Eigen risico/extra kosten voor diefstal;
  • Kosten voor reparatie van de carrosserie van de auto, het onderstel, de banden, wielen, het dak, de voorruit, ramen, spiegels, sloten en wieldoppen die het gevolg zijn van een aanrijding;
  • Sleepkosten;
  • Taxikosten die rechtstreeks verband houden met het ongeval (met uitzondering van mechanische problemen);
  • Kosten die rechtstreeks verband houden met het verliezen van de sleutel(s) van de gehuurde auto of het buitensluiten ervan (bijv. kosten voor een slotenmaker of levering van een reservesleutel);
  • Administratieve kosten in verband met schade (met uitzondering van andere administratieve kosten, bijvoorbeeld voor verkeersovertredingen) en verlies van gebruikskosten (kosten om het verhuurbedrijf te compenseren voor het verlies van inkomsten terwijl de auto wordt gerepareerd). 

 

Voor meer informatie over het All-in pakket bekijk de pagina: Wat is een all-in huurauto?

Als uw huurauto wordt beschadigd of gestolen, betaalt u eerst de daarmee verband houdende kosten aan de verhuurder. Vervolgens neemt u contact op met All-in Autohuur en dan gaan wij in contact met de autoverhuurder. Wij vergoeden de kosten tot het bedrag dat op uw voucher staat. Let op! Er geldt wel nog gewoon een borg bij het huren van de auto.

Voor meer informatie over het all-in pakket bekijk de pagina: Wat is een all-in huurauto?

U kunt direct het formulier invullen op de pagina: schade indienen.

Let op! Dit dient wel te gebeuren binnen 28 dagen nadat u de auto hebt ingeleverd.

Om een schadeclaim in te dienen, moet u ervoor zorgen dat de verhuurder u de schade al in rekening heeft gebracht. Dan moet u het formulier invullen met de volgende documenten:

  • Hoe u de schadevergoeding wilt ontvangen: een bankoverschrijving; geef de bankgegevens die nodig zijn voor een internationale transactie (volledige naam en adres van de rekeninghouder en het internationale bankrekeningnummer, SWIFT-code, naam van de bank en haar adres); 
  • Een kopie van uw identiteitskaart of paspoort;
  • De met de autoverhuurder ondertekende huurovereenkomst bij het ophalen van de auto (niet uw voucher);
  • Een foto en een ingevulde check-in lijst waarop duidelijk de schade staat die u in rekening is gebracht; 
  • Een eindfactuur met de kosten van de schade (geen schatting);
  • Een bankafschrift of betalingsbewijs dat de betaling van de schade bevestigt (een screenshot van de transactie is aanvaardbaar); 
  • Een politierapport als een derde partij betrokken was bij het ongeval of indien dit verplicht is op basis van de huurovereenkomst.

Neem dan contact met ons op. Naast de normaal vereiste documenten moet u ook een document bijvoegen waarop duidelijk de datum staat vermeld waarop de kosten in rekening zijn gebracht.

Het eigen risico is het maximale bedrag dat u verschuldigd bent in geval van schade of diefstal van uw huurauto, zolang u zich aan de voorwaarden van uw huurovereenkomst houdt.

Elke auto heeft een ander eigen risico. De meest precieze informatie over het bedrag vindt u door het gedeelte 'Bij prijs inbegrepen' van de huurvoorwaarden te raadplegen. Het eigen risico kan verschillen van het bedrag dat u als borg moet achterlaten.

Betalingen

Voor het geval u kosten maakt voor nieuwe schade aan de auto, verkeersboetes, ontbrekende brandstof, enzovoort, dient u een borg achter te laten.

Indien u de auto in dezelfde staat terugbrengt, met dezelfde hoeveelheid brandstof en zonder verkeers- of parkeerboetes, zal de leverancier de borg vrijgeven. Mocht dit niet het geval zijn, behoudt de verhuurder zich het recht voor om de kosten hiervan van de borg af te trekken. De hoogte van de borg staat aangegeven op de overeenkomst.

Doordat wij het all-in pakket hanteren als standaard, krijgt u deze borg altijd terug.

Nee, bij het ophalen van het voertuig is het vereist dat u een borg voldoet met een creditcard op naam van de hoofdbestuurder, zelfs als de boeking met een andere kaart is gemaakt. Dit betekent dat het gebruik van de kaart van iemand anders (zelfs een familielid) niet is toegestaan, tenzij deze als hoofdbestuurder is aangewezen.

Ook indien u een auto wilt huren met een zakelijke kaart, dient uw naam op de kaart vermeld te staan.

De hoogte van de borg verschilt per type voertuig, land en verhuurder. De exacte bedragen vindt u terug op de voucher. Deze informatie wordt tevens duidelijk vermeld op uw voucher en door ons tijdens het boekingsproces.

Soms kunt u extra betalen voor de huur zodat de borg lager uitvalt. Wij zullen u verschillende opties bieden nadat u de aanvraag heeft ingediend.

In de meeste gevallen is het noodzakelijk om het resterende bedrag te voldoen met een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Het gebruik van een fysieke kaart is vereist, aangezien de meeste verhuurders geen virtuele betalingen accepteren, zoals bijvoorbeeld via Google Pay of Apple Pay. Zorg ervoor dat de kaart voldoende saldo heeft, niet verloopt tot minstens drie maanden na de huurperiode, dat de daglimiet toereikend is, en dat de kaart bruikbaar is in het land van uw bestemming (het kan nodig zijn uw bank te informeren over uw reisplannen).

Belangrijk om te weten! Soms wordt een debetkaart verward met een creditcard. Bij een creditcard leent u geld van de bank dat u later terugbetaalt. Als het bedrag direct van uw rekening wordt afgeschreven wanneer u de kaart gebruikt, is het geen creditcard.

In sommige gevallen is het mogelijk om een debetkaart te gebruiken voor de betaling van het resterende saldo. Wij vermelden dit duidelijk tijdens het boekingsproces zodat het aan u wensen voldoet.

Bij het ophalen van de auto dient u te betalen in de lokale valuta van het land waar de autoverhuurbalie is gevestigd. Aangezien wisselkoersen dagelijks fluctueren, kan het bedrag dat op de dag van ophalen in rekening wordt gebracht iets verschillen van het bedrag op uw voucher. Indien u met een creditcard betaalt in een andere valuta dan die van het land waar u de auto ophaalt, kunnen er omrekeningskosten vanuit uw bank worden berekend.

Momenteel bieden wij onze klanten de mogelijkheid om te betalen per bankoverschrijving of iDEAL. We hanteren uitsluitend de meest betrouwbare betalingsmogelijkheden voor onze klanten om een professionele service te waarborgen, daarom hebben wij alleen voor deze twee opties gekozen.

Afhankelijk van de locatie waar u een auto wilt huren, is het wellicht mogelijk enkele verhuurders te vinden die debet-/betaalkaarten accepteren. Het is belangrijk om niet alleen naar de geaccepteerde betaalmethoden in de huurvoorwaarden te kijken, maar ook naar het gedeelte over de borg. Sommige verhuurders accepteren weliswaar debetkaarten als betaling, maar vereisen toch een creditcard voor de borg.

Ja, het is mogelijk om namens iemand anders te boeken, maar het is belangrijk ervoor te zorgen dat de persoon voor wie de boeking wordt gemaakt aan alle vereisten voor bestuurders voldoet en de huurvoorwaarden heeft doorgenomen.

De naam op de boeking moet overeenkomen met de naam op zowel de creditcard als het paspoort of identiteitsbewijs (indien vereist) dat zal worden gebruikt bij het ophalen van het voertuig.

Annuleren & wijzigen

Indien u uw reservering wilt aanpassen, kunt u ten minste 72 uur voor de geplande ophaaltijd een e-mail te sturen naar support@allinautohuur.nl.

U heeft de mogelijkheid om de datum, tijd, locatie, bestuurdersinformatie of het type auto te wijzigen, evenals optionele extra's toe te voegen of te verwijderen.

Hoewel we ons uiterste best zullen doen om de door u gevraagde wijzigingen door te voeren, kunnen we geen garanties bieden, aangezien dit afhankelijk is van de beschikbaarheid en het wijzigingsbeleid van de leverancier. Soms kunnen deze aanpassingen ook invloed hebben op de prijs.

De kosten van een huurauto kunnen variëren bij het wijzigen van uw boeking. Verschillende factoren kunnen van invloed zijn op de prijs, waaronder wijzigingen in de huurperiode (bijvoorbeeld het verlengen of inkorten van de huur), aanpassingen in het type voertuig, locatiewijzigingen, ophaal- of inlevertijdveranderingen, evenals toevoegingen of verwijderingen van extra diensten.

Als u ervoor kiest de huurperiode te verlengen, kan dit leiden tot extra kosten voor de extra dagen. Het boeken van een voertuig van een hogere klasse kan eveneens de prijs verhogen. Sommige bedrijven hanteren verschillende tarieven voor diverse locaties, dus een wijziging in ophaal- of inleverlocatie kan de prijs beïnvloeden.

We begrijpen dat duidelijkheid belangrijk is. Maakt u zich geen zorgen! Voordat er iets in uw boeking wordt gewijzigd, zullen we altijd de eventuele prijsverandering met u bespreken.

Wij geven uw vluchtnummer door aan de verhuurmaatschappij. De lokale autoverhuurder kan deze informatie gebruiken om op de hoogte te blijven van eventuele vertragingen.

Neem als nog zo spoedig mogelijk contact op met het autoverhuurbedrijf om hen in te lichten over de vluchtvertraging. Afhankelijk van het beleid van de autoverhuurder en de beschikbaarheid, bestaat de mogelijkheid dat zij je ophaaltijd kunnen aanpassen. Het telefoonnummer van het autoverhuurbedrijf staat vermeld op je voucher.

Indien je de verhuurder niet kunt bereiken, stuur ons dan een WhatsApp bericht, en wij zullen ons uiterste best doen om hen te informeren. Het is echter belangrijk te weten dat de verhuurder de gereserveerde auto slechts gedurende een beperkte tijd voor je vasthoudt.

Indien uw vlucht wordt geannuleerd of gewijzigd en u daardoor niet op het geplande tijdstip bij de verhuurbalie kunt zijn, verzoeken wij u vriendelijk ons zo snel mogelijk een bericht te sturen. Wij zullen ons uiterste best doen om de verhuurder op de hoogte te stellen. Afhankelijk van hun beleid en beschikbaarheid bestaat de mogelijkheid dat zij het voertuig voor u kunnen reserveren tot later op dezelfde dag of de volgende dag. In het laatste geval bestaat de kans dat u toch wordt gefactureerd voor de eerste dag, zelfs als u het voertuig niet hebt kunnen ophalen.

Indien de autoverhuurder de ophaaltijd niet kan verschuiven of indien u van plan bent uw reis volledig te herplannen, kunnen wij proberen een andere auto voor u te regelen, zij het tegen de huidige tarieven.

Indien u uw boeking annuleert vóór 72 uur voor de geplande ophaaltijd (lokale tijd op de ophaallocatie), wordt uw volledige vooruitbetaling terugbetaald.

Als u de auto annuleert binnen 72 uur van de geplande ophaaltijd (lokale tijd op de ophaallocatie), wordt de gehele huursom in rekening gebracht.

Als u de huurauto wilt annuleren kunt u een e-mail sturen naar support@allinautohuur.nl of een WhatsApp bericht sturen naar +31 6 16080224

Let op, annuleren kan kosten met zich meebrengen!

Tijdens en na de verhuur

In geval van pech met uw huurauto dient u contact op te nemen met de pechhulpdienst van de verhuurder. De contactgegevens hiervoor zijn vermeld in de huurovereenkomst die u bij het ophalen van de auto hebt ondertekend. Tevens is het noodzakelijk om contact op te nemen met de autoverhuurder om te achterhalen hoe de vervanging van uw huurauto zal worden geregeld.

Indien er sprake is van een ongeval en medische hulp is vereist, dient u eerst contact op te nemen met de hulpdiensten. Vervolgens neemt u contact op met de politie en daarna met uw autoverhuurder.

Zijn er tijdens dit proces problemen of extra vragen, neem dan gerust contact met ons op via +31 6 16080224.

Indien u uw huurperiode wilt verlengen vóór het ophalen van de auto, kunt u ons een bericht sturen en zullen wij, indien mogelijk, uw boeking voor u verlengen.

Wanneer u de huurperiode wilt verlengen nadat u de auto heeft opgehaald, dient u contact op te nemen met de autoverhuurder en hun procedures te volgen. All-in Autohuur heeft geen mogelijkheid om een lopende boeking te verlengen. We kunnen enkel een nieuwe boeking voor u maken, maar dit houdt in dat u naar de autoverhuur moet terugkeren om de huurovereenkomst te verlengen of een nieuwe auto op te halen.

Afhankelijk van de verhuurder is het mogelijk het voertuig in te leveren op dezelfde locatie als waar u het heeft opgehaald, of de sleutels kunnen worden achtergelaten in een dropbox. De agent zal de inleverprocedure verduidelijken bij het ophalen van uw auto. Op uw voucher vindt u de contactgegevens en het adres van de verhuurder.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u kosten hebt ontvangen na de huur, zoals extra kosten voor schade aan het voertuig, extra kilometerkosten, tolgelden of boetes tijdens de huurperiode, extra schoonmaak die nodig was, of kosten voor het te laat of op een andere locatie terugbrengen van de auto. 

Het beste is om uw huurovereenkomst en eventuele ontvangstbewijzen of documentatie van de huur te controleren om de specifieke kosten te bepalen en waarom deze in rekening werden gebracht. Als het nog steeds onduidelijk is waarom u deze kosten in rekening werden gebracht, of als u zich zorgen maakt over de kosten, kunt u contact met ons opnemen en dan zullen wij ons best doen om u te helpen.

Het moment waarop u uw borg terugkrijgt, varieert afhankelijk van de verhuurder. Sommige verhuurders restitueren de borg direct bij de inlevering van het voertuig, terwijl het bij andere verhuurders enkele dagen of zelfs weken kan duren voordat de borg wordt teruggegeven. Indien er kosten zijn ontstaan of nieuwe schade aan het voertuig is vastgesteld, kan het verhuurbedrijf deze kosten eerst aftrekken voordat de borg wordt gerestitueerd. Normaal gesproken vermeldt de huurovereenkomst de voorwaarden met betrekking tot de borg, inclusief het tijdstip en de wijze van terugbetaling.

Als het enige tijd geleden is en u nog steeds wacht op de teruggave van uw borg, raden we aan uw bankrekening te controleren, omdat het geld mogelijk al is vrijgegeven. De vrijgave van het geld wordt doorgaans niet weergegeven als een nieuwe transactie, maar het bedrag wordt niet langer vastgehouden. 

Toch nog problemen of komt u er niet uit? Neem gerust contact met ons op!