All-in Autohuur

Hoe werkt het betalen van waarborg bij autohuur?

Met een all-inclusive huurauto van All-in Autohuur kun je zonder zorgen de weg op. Je betaalt bij ons vooraf een deel van, of het volledige bedrag van de huurauto, en je komt bij de verhuurbalie nooit voor onverwachte verrassingen te staan. Zoals wij het graag zeggen, er zitten geen addertjes onder het asfalt. Bij het ophalen van de auto is het echter wel noodzakelijk om een borg achter te laten. Dit gebeurt meestal met een creditcard op naam van de hoofdbestuurder, met voldoende bestedingsruimte. Maar voor degenen die geen creditcard hebben, biedt All-in Autohuur ook huurauto’s aan waarbij de borg wordt voorgeschoten met een debitcard of pinpas.

All-in Autohuur

Op zoek naar een all--inclusive huurauto?

Waarom moet ik borg betalen voor een huurauto?

Een huurauto heeft een aanzienlijke waarde, en daarom is er een verplichte borgsom. Deze borg dient als garantie voor de verhuurder in geval van mogelijke schade, diefstal, fraude of nalatigheid. We werken alleen samen met betrouwbare verhuurders en dit in combinatie met onze goede all-inclusive verzekering, zorgt ervoor dat we kunnen garanderen dat de borg altijd wordt vrijgegeven (bij gebruik van een creditcard) of teruggestort (bij gebruik van een pinpas of debitcard).

Hoe betaal ik de borg van mijn huurauto?

Je kunt bij een all-inclusive huurauto van All-in Autohuur op twee manieren de waarborgsom betalen:

Waarborg met creditcard

In de autoverhuurwereld is het gebruikelijk om de borg te betalen met een creditcard op naam van de hoofdbestuurder. Het is belangrijk dat deze creditcard niet van vrienden, ouders of je partner is. Zorg ervoor dat er voldoende bestedingsruimte is om de borg en eventuele resterende kosten van de huurauto aan de balie te kunnen voldoen. Als de hoofdbestuurder geen creditcard heeft, maar een medereiziger wel, dan kun je een huurauto aanvragen op naam van de persoon met de creditcard. Voeg vervolgens een tweede bestuurder toe aan je boeking, zodat jij ook kunt rijden. Een alternatieve optie is om de borg te betalen met een debitcard of pinpas, maar geef dit wel van tevoren aan ons aan, zodat wij een auto regelen bij een betrouwbare verhuurder die een debitcard of pinpas accepteert. Je kunt hier verschillende creditcards vergelijken.

Waarborg met een debitcard of pinpas

Als je geen creditcard hebt, kun je bij All-in Autohuur aangeven dat je de borg wilt voorschieten met een debitcard of pinpas. Zorg ervoor dat er voldoende saldo op je debitcard of pinpas staat om de borg en het eventuele restant van de huurauto aan de verhuurbalie te kunnen betalen. De pinpas moet op naam staan van de hoofdbestuurder. Houd er rekening mee dat de meest voordelige huurauto-optie vaak vereist dat de borg wordt voldaan met een creditcard.

Hoe hoog is de borg van mijn huurauto?

Het borgbedrag is afhankelijk van het type huurauto, het land en de verhuurder. Het exacte bedrag wordt vermeld op de offerte die we naar jou sturen. Na de boeking vind je dit bedrag ook terug op de voucher van de huurauto. We werken uitsluitend samen met betrouwbare verhuurders, dus we kunnen garanderen dat de borg altijd wordt vrijgegeven (bij creditcard) of teruggestort (bij pinpas of debitcard).

Als je de borg op onze offerte te hoog vindt, kunnen we een nieuwe offerte sturen met een lagere borg. Houd er echter rekening mee dat de huurprijs van de auto dan vaak hoger uitvalt.

Kan ik de borg betalen met mijn pinpas?

In de wereld van autoverhuur is het gangbaar om de borg te reserveren op de creditcard van de hoofdbestuurder. Het kan echter voorkomen dat bijvoorbeeld de man wil rijden, maar de creditcard op naam van de vrouw staat, of dat beide geen creditcard hebben. Bij All-in Autohuur bieden we daarom ook huurauto’s aan waarbij je de borg kunt voorschieten met je pinpas. De borg wordt dan binnen 10 dagen na de verhuurperiode teruggestort.

Waarborg autohuur

Hoelang duurt het voordat ik de borg terugkrijg?

Als de huurperiode zonder incidenten verloopt en de huurauto op tijd wordt ingeleverd, wordt het borgbedrag door de betrouwbare verhuurder waarmee wij samenwerken, vrijgegeven of teruggestort. Als de borg met een debitcard of pinpas is voorgeschoten, wordt het bedrag binnen 10 dagen teruggestort. Als het bedrag op je creditcard is gereserveerd, kan het tot 30 dagen duren voordat het wordt vrijgegeven. Omdat je creditcardmaatschappij de transactie moet verwerken, is het teruggestorte of vrijgegeven bedrag niet altijd direct zichtbaar. Als de terugbetaling langer duurt, is het verstandig om contact op te nemen met je creditcardmaatschappij om te controleren of het bedrag al is vrijgegeven door de betrouwbare verhuurder. Als dit nog steeds onduidelijk is, kun je contact opnemen met onze klantenservice, zodat we kunnen uitzoeken waarom de borg nog niet is teruggestort.

Waarom heb ik niet de volledige borg terugontvangen?

Het kan voorkomen dat je niet de volledige borg terugkrijgt. Echter, als je een all-inclusive huurauto van All-in Autohuur gebruikt, wordt het verschil bij schade of diefstal van de huurauto netjes aan je terugbetaald. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je de volledige borgsom niet terugkrijgt:

  1. De huurauto heeft schade opgelopen en het eigen risico wordt van de borg afgetrokken. Gelukkig wordt bij een huurauto van All-in Autohuur het eigen risico terugbetaald.
  2. Je hebt schade aan de carrosserie, glas, banden of het dak. Ook hiervoor ben je verzekerd en het verschil wordt netjes aan je terugbetaald.
  3. Je hebt bij de verhuurbalie gekozen voor een extra optie, zoals een extra bestuurder of een kinderzitje, wat van de borg wordt afgetrokken. In dit geval is er geen terugbetaling mogelijk.

 

Bij een afwijkende terugbetaling, neem dan altijd even contact met ons op. Dit kan telefonisch, per e-mail of via WhatsApp. Wij zullen er direct induiken en je informeren over de situatie.

De borg is niet op tijd terugbetaald, wat moet ik doen?

Nadat je contact hebt opgenomen met je creditcardmaatschappij om te verifiëren of het bedrag al is vrijgegeven door de verhuurder en de borg is na een termijn van 30 dagen na het inleveren van de huurauto nog niet vrijgegeven, neem dan contact met ons op. Wij zullen onmiddellijk onderzoeken wat er aan de hand is.

Als je de borg hebt voorgeschoten met je debitcard of pinpas en het bedrag is na een termijn van 10 dagen na het inleveren van de huurauto nog niet teruggestort, neem dan ook contact met ons op.

Pinpas autohuur